Mit üzen a múzeumi honlap a járvány után?

Mit mondjunk és hogyan az újranyitás után? Hogyan lehet felkészíteni a látogatókat arra, milyen óvintézkedésekre számíthatnak a múzeumban? 10 tipp, hogy a múzeumok miként kommunikálhatják a változásokat jegyvásárlás előtt, közben és után. A londoni Deeson tanácsadó cég cikke. 

Kommunikáljuk az újdonságokat

A legjobb módja annak, hogy közöljük, mi változott, ha minél konkrétabban és gyakorlatiasabban fogalmazunk. Kezdjük, milyen változás van általános szinten, majd haladjunk az egyes embereket közvetlenül érintő kérdésekre. Ezek közül az alábbiak merülnek fel leggyakrabban:

  • a látogatók hogyan tudják megtartani a távolságot, be- és kilépéskor?
  • ha létezik egyirányú haladás, mit jelent?
  • mit hozhat a látogató, és mit nem?
  • az intézmény mely részei lehetnek zárva, ideértve a múzeumi boltot, kávézót és éttermet, illetve a mosdókat.
  • kell a látogatóknak jegyet előre vásárolni, ha igen, miért, és ezt hogyan tehetik meg?
  • milyen fertőtlenítő, tisztasági szabályrendszert követ az intézmény?

A Kroller Muller Múzeum útmutatásait a „látogatás előtt” és a „látogatása során” című részekre osztja. Ha olyan oldalt keresünk, ahol az égvilágon minden információ megtalálható, minden bizonnyal a holland Efteling vidámpark a nyertes. Ebben külön részt szentelnek a vécéknek! A kereskedelemből egy példa: a John Lewis áruházlánc oldala jól átlátható, jó elrendezésű és látványos, a képeken pedig megnyerő, mosolygós emberek láthatók, akik betartják a szabályokat.

Legyünk rugalmasak, ahol csak lehet

A bezárások alatt a kulturális intézmények iránt nőtt a szimpátia a közönség részéről, ostobaság lenne ezt elrontani a szükségesnél szigorúbb intézkedésekkel. A Den Bosch-i Dizájn Múzeum világosan eligazít, mikor nem látogatható, és rugalmasan kezeli az előre vásárolt jegyek átváltását: „Kérjük, ne jöjjön a múzeumba, ha egészségügyi problémákat szenved. A korábban lefoglalt jegyek nehézségek nélkül későbbi időpontra módosíthatók. ”

Legyen látványos

Ahol lehet, a szöveget kísérjék képek és ikonok. Bár az ikonok akkor a leghatásosabbak, ha az emberek már látták őket, különösen a társadalmi távolságtartást jelző illusztrációk tökéletesen alkalmasak a márkának megfelelő változatokra.

ZSL London Zoo uses icons on their site and offline.

A londoni állatkert képén gyűrűsfarkú makik segítenek a szabályok tisztázásában

How Lost Gardens of Heligan communicates social distancing completely on brand

A Heligan Botanikus Kert stílszerűen kerti eszközöket és malacokat választott a távolságtartás mértékének megbecsléséhez

 

Készítsünk rövid bemutató videót

A videó nagyszerű módja annak, hogy megmutassuk a látogatóknak, mit várhatnak. Még nagyobb bizalmat ébreszt és útmutatást nyújthat, ha lépésről lépésre modellezi a látogatást.

 

A Painshill Park & ​​Trust készítette ezt a jó videót, amely megmutatja, mire számíthat a látogató.

 

Küldjünk egy látogatás előtti emlékeztetőt

Az emberek feledékenyek, vagyis hasznos lehet emlékeztetni őket a közeli változásokra. Ehhez érdemes lehet különféle csatornákat keresni, például az SMS-t, hogy biztosan elérjük a látogatót.

 Airline KLM does a good job by sending an SMS reminder 2 days before a flight.

A KLM holland légitársaság két nappal az utazás előtt sms-t küld emlékeztetőül.

 

Információ a helyszínen

A Rijksmuseum 3 egyirányú útvonalat kínál, és arra bátorítja a látogatókat, hogy a multimédiás alkalmazást használják. Több múzeum ösztönzi a látogatókat telefonjaik helyben történő használatára. Gondoljuk át, hogy mi mindenre lehet még jó a telefon: esetleg megmutathatja, hogy mely szolgáltatások vannak nyitva / zárva, hogy egy adott kiállításra sorba kell-e állni?

Ehhez nem feltétlenül szükséges külön alkalmazás. A webhely néhány (mobilra optimalizált) oldala szintén képes erre. Ha ingyenes wifi-t kínál a múzeum, akkor ezeket az oldalakat a kezdőlapokként is beállíthatjuk, amikor a látogató bejelentkezik.

 

Mutassuk meg, miért érdemes hozzánk látogatni

The homepage of Blenheim Palace makes clear what visitors need to do, uses icons, addresses members, and still show the beauty of the attraction. 

A Blenheim-palota honlapja világossá teszi, hogy miért éri meg ellátogatni hozzájuk

 Miközben azon agyalunk, hogyan tehetjük minél biztonságosabbá a múzeumlátogatást,  könnyen elfelejthetjük, miért is jönnek hozzánk az emberek! A szórakozás, a kert szépsége, a történelmi hely pompája, a művészetben való elmélyülés, a családdal való együttlét mind fontos vonzerőt jelent. Tehát a múzeum minden kommunikációja mutassa meg, mi miatt érdemes meglátogatni. Derüljön ki, mi látható, olyan képeket tegyünk fel, ami emberek vannak és minél több a pazar panoráma és tér, annál jobb.

forrás

 

 

 

Országos
Muzeológiai Módszertani
és Információs Központ