Hírek, amikre felkaptuk a fejünket (június)

Mit meg nem tesz egy londoni múzeumigazgató, hogy a fiatal generációkat is becsábítsa a múzeumba! A 2025-re megépülő új V&A East Museum igazgatója elhatározta, hogy a környék 250 iskoláját meglátogatja biciklin, és elmondja nekik : “ez a Ti nemzeti gyűjteményetek. Hozzátok tartozik. A történetek melyeket elmond a Tiétek.” Az új múzeum a V&A East Storehouse részeként fog megnyilni, amely egy hatalmas nyitott tér lesz, ahol a látogatók a kulisszák mögé láthatnak és megtudhatják, miért gyűjtenek tárgyakat, hogyan gondozzák, konzerválják és állítják ki őket és megismerhetik a gyűjteményekből származó legújabb kutatásokat is.
via


illusztráció: V&A

A Colosseum küzdőterének alsó régiói, az un. hipogeum most először látogatható 2000 év óta. Ebben a térben várakoztak a gladiátorok és az állatok mielőtt a küzdőtérre léphettek. Most a látogatók szabadon járkálhatnak a folyósokon és a fából épült szerkezetek között és megcsodálhatják a hipogeumot és a várótermeket összekötő folyósókat, árkádokat. A 2 évig tartó restaurálást 25 millió euróval támogatta a Tod luxus divatmárka, hasonlóan más római emlékműhöz, mint például a Bulgari, aki a Spannyol lépcső felújításába szállt be és a Fendi kitisztítatta a Trevi kutat.
via


illusztráció: https://www.teggelaar.com/en/rome-day-3-continuation-8/

Az múzemumi gyűjtemények online elérhetősége a COVID 19 hatására már evidencia. A számos izgalmas és informatív digitális gyűjteményt mennyire lehet az oktatás szolgálatába állítani? És meg van-e a felkészültség és a rutin az oktatási oldalon, hogy érdemben használni tudja  az online vagy hybrid oktatási rendben. Ennek a kiderítésére indult el az “Online Teaching and Learning With Digitised Collections in Higher Education Contexts” projekt melynek célja, hogy megértse és felmérje a jelenlegi lehetőségeket, a szükséges jövőbeni beruházásokra javaslatot tegyen, hogy a lehető legjobb online oktatási és tanulási megoldások szülessenek a digitális gyűjteményekre alapozva. Valamint ösztönözze az új tanítási és tanulási megközelítéseket az online, a táv-, a vegyes és a hibrid oktatási helyzetekben valamint összegyűjtse és megossza az ötleteket, jó gyakorlatokat. A projekt kezdeményezője a skót egyetemi múzeumok szövetsége, a University Museums in Scotland (UMIS).
Bővebben a projektről: https://collectionteaching.wp.st-andrews.ac.uk/
via

 

 

 

Országos
Muzeológiai Módszertani
és Információs Központ