Fromann Richárd: A gamification motivációs eszközeivel a múzeumok megújulásáért

Napjainkban minden intézménynek szembe kell néznie azzal, hogy ezekben az években a korábbi nemzedékektől lényegesen különböző szemlélettel rendelkező (net)generációk nőnek fel.

Lassacskán kirajzolódni látszik a digitális eszközökön szocializálódó netgeneráció talán legdominánsabb ága; azoké, akik életét már teljesen áthatja az online játékok világa, vagyis velük szinte csak a gamification (“játékosítás”) nyelvén, a játékos mechanizmusok útján tudunk kommunikálni. Tekintve, hogy a most felnövekvő „játékos” generációé a jövő, alaposan meg kell vizsgálnunk a gamifikáció működési mechanizmusait, és ennek megfelelően végiggondolni és újraírni a múzeumok és kiállító-helyiségek világát is. A jövőben már kiemelten fontos, hogy ne csak bemutassuk, hanem be is vonjuk az érdeklődőt, a web 2.0 logikája alapján működő gamifikáció segítségével. Korunkban az alkotások bemutatása mellett legalább hasonlóan fontossá vált az alkotás élményét befogadni kívánó és arra reagálni kívánó „felhasználó” bevonása is.

Prezentáció letöltése

 

Tags:

 

 

 

Országos
Muzeológiai Módszertani
és Információs Központ